> willie's crazy creations: Kati, Antonia en Toni ;-)

woensdag 10 november 2010

Kati, Antonia en Toni ;-)


Toni, Kati en Antonia ;-)


Afgelopen dagen ben ik bezig geweest met een setje waar Sanne en ik allebei helemaal blij mee zijn.
Toen ik deze nieuwe serie borduurtjes kreeg kreeg ik eigenlijk direct al inspiratie. Ik ben sowieso al een grote fan van Maki, ze maakt zulke ontzettend leuke dingen... Ik heb me weer eens gewaagd aan het model Kati van Farbenmix, een smal vallende broek. Ik had een jaar of 3 geleden al eens geprobeerd deze broek voor Sanne te maken. Ze was toen 5 of 6 jaar en een stuk steviger dan ze nu is. En hoe ik het ook probeerde (met hulp van Lilian!) ik kreeg de broek niet passend. Zelfs de bovenwijdte van maat 146/152 kreeg ik niet om haar buikje heen, dus teleurgesteld ruimde ik het patroon op met het idee dat dit gewoon nooit een model voor Sanne zou zijn.
Maar de laatste tijd vroeg Sanne toch steeds vaker om een smalle broek. Toen ik vorige week een flink stretchende coupon spijkerstof tegenkwam heb ik het toch maar weer eens geprobeerd. Eerst het patroon vergeleken met een smaller vallend Roosmodel, en er bleek niet eens heel veel verschil in te zitten! Dus de broek geknipt en het bleek ook nog eens een verrassend eenvoudig model te zijn. Ik heb hem heel basic gehouden zodat ze hem ook nog met andere shirts kan combineren. Toen de broek klaar was heb ik er een Antonia, ook van Farbenmix bij gemaakt. De stofjes kocht ik vorig jaar op de stoffenbeurs in Duitsland waar ik met Lilian heen ben geweest. Het streepstofje is een van mijn favoriete stofjes en heb ik nu tot de allerlaatste snipper op gemaakt. Het tricotje met de muziekinstrumentjes past natuurlijk helemaal bij de serie.
De borduurserie is overigens vanaf komende donderdag bij Kunterbunt-design te koop! Ik zal proberen of ik vanmiddag foto's kan maken op het model....

4 opmerkingen:

Juffrouw Tuttebel zei

Wat een ontzettend leuke set is het geworden.
Prachtige borduurserie en de Kati ziet er heel mooi uit.

Groetjes Arjanne

Vlijtige Lies zei

Je borduurtjes gecombineerd met de stof is natuurlijk helemaal super!Of het voor elkaar gemaakt is.Erg leuk zeg!En soms veranderen die meiden in 1 keer van figuur..en zie dan past de broek/patroon wel!!Wie wat bewaard die heeft wat:).

Diana, zei

Erg mooi setje weer! Fijn dat je weer op dreef bent. Ik vind de borduurtjes ook super, helemaal met het muziek-stofje... Zo'n smalle broek zal Sanne vast mooi staan.

Groetjes Diana

Hannie zei

Ziet er superleuk uit. Ben benieuwd hoe het de dame staat ;-)
Groetjes,