> willie's crazy creations: een t-shirt voor Tumelo

zondag 23 maart 2008

een t-shirt voor Tumelo



Voor mijn kleine neefje van twee jaar heb ik tussendoor even een shirtje in elkaar gezet. Het is een Zoe, gemaakt van rode en turquoise tricot geworden en versierd met borduurtjes die getekend zijn door Claudia Diesner en gedigitaliseerd door Jeanette van Huups. Het is wel een vrolijk shirtje geworden..Ik hou erg van shirtjes met raglanmouwen.
Een volgende projekt ligt inmiddels al geknipt klaar. Het wordt een jas die ik al eerder heb gemaakt, een trenchcoat met ballonzoom. Vorig jaar had ik hem gemaakt voor Sanne, en aan het eind van de zomer zat hij echt te strak. Daarom wilde ik hem voor komende zomer in een grotere maat maken. In ieder geval voor de breedte een grotere maat. Voor de zekerheid het jasje van vorig jaar nog even gepast, zo dat ik goed kon zien waar het patroon eventueel moest worden aangepast...En wat zagen we tot onze grote blijdschap...Ons strenge dieet werpt zijn vruchten af...Wel niet altijd heel goed af te lezen op de weegschaal, maar dus wel in omvang...De jas die vorig jaar te strak zat, zat nu gewoon heel mooi, ruim genoeg....De stof van je jas van vorig jaar is niet mooi meer, dus natuurlijk komt er gewoon een nieuwe jas, op de foto zie je de stofjes en het patroon, maar we houden dezelfde maat aan als vorig jaar...Je begrijpt wel dat wij apetrots zijn op Sanne die zich zo goed aan haar regels houdt....

Geen opmerkingen: