> willie's crazy creations: ottobreshirt met winterbermuda uit de ottobre

dinsdag 16 september 2008

ottobreshirt met winterbermuda uit de ottobre


Komende vrijdag komt er nog een nieuwe serie met borduurpatroontjes uit, met als thema: egel.
Er zitten echt schattige patroontjes bij, maar de meesten helaas te groot voor mijn borduurraam 10 bij 10 cm....En sommige plaatjes zijn ook net iets te kinderachtig voor mijn groter wordende meisje...Deze moeder en kind-egeltjes vond ik toch wel heel schattig. In mijn heerlijke lappenvoorraad was natuurlijk nog best wat te vinden tussen de herfst-en winterstofjes. Ik combineerde een heel lief gebloemd babyribje met een oudroze en donkerrode tricot. Van het babyribje maakte ik een winterbermuda, volgens mij komt het patroon uit de lente-ottobre van dit jaar. Het patroon voor het shirt komt uit de nieuwste ottobre. Natuurlijk wilde ik weer veel te snel, en daarom kostte de bermuda me toch weer meer tijd dan nodig...ik had nl. een nepsluiting gemaakt in plaats van een ritssluiting, en moest toen rommelen met de broekband op maat...en de broekband had ik eerst ook nog eens ondersteboven op elkaar gezet...nou ja, al met al dus een broek met hindernissen maar ik ben er wel tevreden over. De vraag is nog even of Sanne dat ook zal zijn, want mijn voorgevoel zegt me dat ze het een zwartepietenbroek zal vinden.... ;-) . Gelukkig mogen we om de beurt kiezen wat ze aan zal trekken dus zal ze het broekje toch nog wel eens dragen.


Het shirt blijkt ook nog heel leuk te passen bij de donkerbruine ribbroek die ik kort geleden heb gemaakt. Het blad Ottobre begin ik toch steeds meer te waarderen want wat haal ik er een goed bruikbare patronen uit tegenwoordig...heerlijk gewoon....

1 opmerking:

irinaindira zei

Hello!Beautiful creas...