> willie's crazy creations: 18 hexagonnetjes...en 1 bloemetje ;-)

donderdag 25 juni 2009

18 hexagonnetjes...en 1 bloemetje ;-)




































Ik ben helemaal op de haaktoer, en kan er bijna niet mee stoppen. Voor een naaiwerk waar ik mee bezig ben leek het me leuk om een grote gehaakte bloem te maken. Op Sancho vroeg ik al waar ik een patroontje kon vinden en ik kreeg ook al een link van een van de behulpzame Sanchoers. Toen zag ik bij Gerda op haar site precies wat ik zocht. En daar heb ik nu een proefje van gemaakt. Eigenlijk iets te klein naar mijn zin, maar nu maak ik gewoon drie kleintjes in plaats van 1 grote...misschien nog een paar bijpassende blaadjes...oh heerlijk, ik krijg hier zo veel energie van...
Op de foto als ondergrond het rokje waar de bloemetjes straks op komen. Samen met nog wat bijpassende borduurtjes. Een beetje kreukelig, maar het is maar voor het idee ;-)




6 opmerkingen:

Gerda Hartman zei

Willie, helemaal geslaagd! En je rok wordt vast super leuk zo. Heel leuk met dat lint. Enne, haak ze, hé (lol).

Klavertje Kleding zei

Wat een hexagonnetjes heb je al zeg, je zit zeker de hele dag te haken? Ik heb er een als proef gemaakt, viel me tegen hoeveel tijd er nog in gaat zitten. (Maar wel erg leuk en verslavend...)
Het andere bloemetje is ook super leuk, past prima bij het bloemetjes stofje!

Willie zei

@ Nel: het valt mee hoor, ik denk datik ongeveer 20 minuten tot een half uur met 1 hexagonnetje bezig ben. het laatste rondje, waarin je het hexagonnetje vast zet aan de eerder gemaakte exemplaren kost het meeste tijd. Het is erg leuk om te doen, verslavend gewoon, en ik vind het heerlijk dat ik het bijvoorbeeld mee naar buiten kan nemen ofzo...

Nicole Claudia zei

Ik vind die hexagonnetjes helemaal super. Een bonte verzameling van gehaakte kleurtjes. Super! En dat bloemetje is super op dat rokje. Qua kleur past het er heel goed bij. En samen met de baan van bloemetjesstof, perfekt! Haakse!!

Groetjes, Collie

Hannie zei

Ook al van die leuke hexagonnetjes, ik wil zelf OOOKKKK! Je rok wordt super hoor.
Groetjes, Hannie

Zussies zei

Wateen kleurenpracht van hexagonnetjes, heel leuk. Het bloemetje staat ook mooi op het rokje.
Succes met het verder haken, Pfffff.

Groetjes Jenny